Saturday, January 10, 2009

Sibuk2...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Nampaknya ak makin sibuk dan sibuk dan sibuk dan menyibukkan diri....ICAN dah dekat dah dalam seminggu lagi..InsyaAllah sama2 lah kita berusaha untuk jayakan ICAN yer....Banyak Aktiviti tue...so join le sepatut-patut nyer.....

Dengan jumlah rakyat Malaysia yang ramai , kenapa wang bantuan ke Palestin dari Malaysia masih sedikit dan lambat berbanding negara2 lain ? apa masalah sebenarnya ? apa cadangan saudara utk mempercepatkan proses bantuan kemanusiaan ke sana ?

Kita perlu pertubuhan yang mempunyai fokus yang spesifik seperti Mercy dan Bulan sabit merah, atau mungkin FIMA. Kita perlukan badan yang mempunyai hubungan terus dengan pertubuhan bertaraf dunia di Mesir ataupun di dalam Palestin sendiri. Satu lagi, kutipan kita perlu kepada sasaran yang jelas, contohnya kita sasarkan kutipan RM 50 juta dalam tempoh terdekat, dan lakukannya dengan usahasama media yang boleh keudarakan iklan-iklan di waktu-waktu perdana.. Satu lagi, jangan berikan duit bantuan kepada kedutaan Palestin di Malaysia mahupun negara-negara lain, mereka ini merupakan konco-konco Mahmoud Abbas yang mempunyai rekod korupsi yang amat dahsyat. Terus salurkan kepada mereka yang berada di dalam Palestin.


aper lar nie...

orang tgh sibuk berdemonstrasi tentang Kekejaman rejim zionis....tapi???


No comments:

Post a Comment